Σα25112017

Τελευταία Ενημέρωση11:10:07 πμ

Ώρα για αποτοξίνωση από την τεχνολογία

  • PDF

Μυστικά για να αντιμετωπίσετε την ψηφιακή υπερφόρτωση

Είστε έτοιμοι για μια «ψηφιακή δίαιτα»;

Ο συγγραφέας του βιβλίου «The Digital Diet: The 4-Step Plan To Break Your Tech Addiction and Regain Balance in Your Life» Daniel Sieberg, αποκαλύπτει στην Telegraph μερικά μυστικά για το πώς μπορεί να καταφέρει κανείς, να μειώσει το χρόνο που περνά χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσα από υπολογιστές, «έξυπνα» κινητά και ταμπλέτες.

Διαβάστε παρακάτω πέντε τρόπους για να κάνετε «ψηφιακή δίαιτα»:


1. Μη φορτίζετε το κινητό σας στην κρεβατοκάμαρα

Φορτίστε το κινητό σας τηλέφωνο σε οποιοδήποτε δωμάτιο του σπιτιού θέλετε, εκτός από την κρεβατοκάμαρα. Το φως που εκπέμπεται από την οθόνη του υπολογιστή επηρεάζει τον κιρκάδιο ρυθμό και κατά συνέπεια, τον ύπνο του ατόμου.

Επιπλέον, έχει διαπιστωθεί ότι όταν έχει κανείς το κινητό του τηλέφωνο κοντά στο κρεβάτι του, το ελέγχει τουλάχιστον δύο φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Αν με άλλα λόγια, όταν είστε στο κρεβάτι, αυτό που αναζητάτε είναι το κινητό σας και όχι… ο/η σύντροφός σας, τότε κάτι πηγαίνει πολύ στραβά…

 

2. Υπολογίστε τον «Εικονικό Δείκτη Βάρους» (Virtual Weight Index)

Ακριβώς όπως συμβαίνει και με το Δείκτη Μάζας Σώματος και τη… ζυγαριά, έτσι και ο «Εικονικός Δείκτης Βάρους»… βαραίνει τον εγκέφαλο.

Γνωρίζοντας ποιος είναι ο «εικονικός δείκτης βάρους» σας, μπορείτε να υπολογίσετε τον κατάλληλο τρόπο για να αποφορτίσετε τον οργανισμό σας.

Για να τον υπολογίσετε, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε, είναι να κατανείμετε πόντους για κάθε ψηφιακή σας αλληλεπίδραση και να μετρήσετε το σύνολο αυτών.

Πάνω από 36 πόντους, ο «εικονικός δείκτης βάρους» είναι υψηλός.

Για κάθε χρήση smartphone υπολογίστε 3 πόντους, για τα κοινωνικά δίκτυα 4, για laptops/desktops/e-readers/ψηφιακή φωτογραφική μηχανή 1 πόντο, για συσκευές ανταλλαγής μηνυμάτων 5, για ταμπλέτες 2, για λογαριασμούς ηλεκτρονικών ταχυδρομείων 2, για online games 7 και για blogs 2 πόντους, κάθε φορά που τα χρησιμοποιείτε.

 

3. Ορίστε την ηλεκτρονική σας ημέρα (e-day)

Ορίστε μια αρχή κι ένα τέλος στην ψηφιακή σας ημέρα.

Αποφασίστε πότε και υπό ποιες συνθήκες θα ελέγχετε τις διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια των διακοπών σας.

Και φυσικά… φροντίστε να τηρήσετε τους κανόνες.


4. Ποτέ μη βάζετε το τηλέφωνό σας πάνω από τους φίλους σας

Πολλές φορές ακόμη κι αν δεν το παραδέχεστε ή δεν το συνειδητοποιείτε καν, τα τηλέφωνα σάς απομακρύνουν από τους φίλους σας, διακόπτοντας συζητήσεις ή μη επιτρέποντας το ξεκίνημα μιας κουβέντας.

Αφήστε το τηλέφωνο στην τσάντα ή την τσέπη σας, και βγάλτε το έξω μόνο αν είναι μεγάλη ανάγκη.

Όποιος «σπάσει» τον κανόνα… πληρώνει το λογαριασμό!

 

5. «Προσλάβετε» έναν ηλεκτρονικό βοηθό

Αν δε μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας, αναζητήστε βοήθεια… στην τεχνολογία, για να ελέγξετε την εξάρτησή σας από την τεχνολογία!

Μπορεί να ακούγεται οξύμωρο, ωστόσο μπορεί να αποδειχθεί άκρως βοηθητικό.

Δύο από τα «εργαλεία», που μπορεί να σας φανούν χρήσιμα είναι το SelfControl (selfcontrolapp.com) και το RescueTime (rescuetime.com).

Ώρα για αποτοξίνωση από την τεχνολογία